ID 82699
Title Transcription
TOEIC-IP ニ タイスル キョウイン ノ イシキ ト ジッタイ : トウイツ シケン ドウニュウ カラ 3 ネンカン ノ チョウサ
Title Alternative
Survey of Teacher Attitudes towards a Unified TOEIC Test : Investigation after Three Years from the Implementation of the TOEIC
Author
Fukuda, Steve T. Center for General Education, The University of Tokushima KAKEN Search Researchers
Keywords
統一試験
意識調査
授業改善
Unified TOEIC Exam
Teachers Attitudes
Class Improvement
Content Type
Article
Description
新入生全員に統一試験のTOEIC-IPを実施し始めてから三年が経つ。初期の実施は学生自身のためではなく、全学共通教育センターがTOEIC-IP試験の成績データで学生の英語力を把握し、授業改善に生かすことが目標であった。本センターは、今回で3回目ということで、共通教育の英語の授業を担当する教員向けに、TOEIC-IP試験の成績データの活用法に関するアンケートを実施した。回収率は少なかったが、非常に興味深い結果が得られた。TOEIC-IP試験の成績データから学生の英語力を把握することはできているが、その後の授業改善の使い方に関してはまだ分からない点が多く、これからの調査が必要であることが明らかになった。今回の結果から明らかになったのは、本センターでのTOEIC-IP実施自体に疑問を感じる教員がいるということと、次回の実施までに授業改善につながる方策を研究してゆく必要があるということである。
Description Alternative
The Center for General Education has implemented the TOEIC-IP to all of its first year students for the past three years. The initial implementation was not for the students-per se. but for the Center to get an idea of the student proficiency levels and to use those results to improve classes. The Center, since the second implementation,has administered a questionnaire to the instructors of all English classes to consider how the results were used. Interestingly. many teachers have used the results to grasp the proficiency level of their students; however,few have actually used the data to improve their classes directly. This has questioned the implementation of the test based on implementation goals and has caused 'ripples' in the ocean of our center among teachers necessitating further debate on the issue before the next implementation.
Journal Title
大学教育研究ジャーナル
ISSN
18811256
NCID
AA1199130X
Volume
6
Start Page
129
End Page
134
Sort Key
129
Published Date
2009-03
EDB ID
FullText File
language
jpn
departments
Integrated Arts and Sciences