ID | 115905 |
Title Alternative | A Bidirectional Course Questionnaire System for Promoting Reflection and Self-assessment
|
Author |
Kobayashi, Ikunori
Tokushima Bunri University
|
Keywords | 授業アンケート
Webアンケート
授業改善
授業のふりかえり
course questionnaires
Web questionnaires
lesson improvement
reflective learning
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
Description | 徳島文理大学において2019 年度から全学的に導入された新しい授業アンケートシステムについて報告する。この授業アンケートは,学生による授業評価だけでなく,アンケートを通して対象授業の学習内容に関する記憶の強化や学習態度の改善を促す。さらに,教員にも同じシステム上でアンケートを実施できるようにして,指導内容のふりかえりや改善を促したりするところに特徴がある。本報告では,独自に設計・開発したシステムの機能と実際に得られたアンケート結果の一部を紹介する。
|
Description Alternative | This report introduces a new system of course questionnaires that has been in use since the 2019 school year at Tokushima Bunri University. The system is used not only for course evaluations by students, but also to promote reflections on and self-assessments of their study. Teachers using the system for course evaluation are expected to promote the updating of teaching content and methods. This report describes the design concept and some functions and introduces parts of the questionnaire results utilizing the system.
|
Journal Title |
Journal of University Education Research
|
ISSN | 18811256
|
NCID | AA1199130X
|
Publisher | 徳島大学
|
Volume | 18
|
Start Page | 1
|
End Page | 12
|
Sort Key | 1
|
Published Date | 2021-03-31
|
FullText File | |
language |
jpn
|
TextVersion |
Publisher
|