ID 112212
Title Alternative
Attempt to read to Children Picture Books and to do Science Magic by Animation
Author
Murata, Katsuo
Hirosawa, Kiriko
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Description
図書館の催し物の一環として,徳島市立図書館こども室のお話の部屋で水の科学マジックと絵本の読み聞かせのコラボレーションを行った。その際に,主催側と参加者側との双方向での交流を深めるためにアニマシオンという方法を試みた。参加者が低学年の児童が多かったので,予定した水に関するチャートの代わりに科学マジックの割合を増やして行った結果,6歳の児童にも高い関心が得られた。そしてアニマシオンの働きかけを検証した結果,ほぼ目標とした効果が得られた。
Description Alternative
It was attempted to read to children picture books and to do science magic by Animation. Owing to children of lower age science magic was first performed then to read picture books. A six year boy indicated good impression in his questionnaire. His mother said that he tried to do the science magic at his home. Animation effect was almost achieved in the objective of noticing of surrounding,sensing of fan,and cooperating with participants.
Journal Title
Journal of University Extension
ISSN
09158685
NCID
AN10362515
Publisher
徳島大学大学開放実践センター
Volume
24
Start Page
49
End Page
56
Sort Key
49
Published Date
2015-03-31
FullText File
language
jpn
TextVersion
Publisher