ID 112212
タイトル別表記
Attempt to read to Children Picture Books and to do Science Magic by Animation
著者
村田, 勝夫 鳴門教育大学
廣澤, 貴理子 徳島市
資料タイプ
紀要論文
抄録
図書館の催し物の一環として,徳島市立図書館こども室のお話の部屋で水の科学マジックと絵本の読み聞かせのコラボレーションを行った。その際に,主催側と参加者側との双方向での交流を深めるためにアニマシオンという方法を試みた。参加者が低学年の児童が多かったので,予定した水に関するチャートの代わりに科学マジックの割合を増やして行った結果,6歳の児童にも高い関心が得られた。そしてアニマシオンの働きかけを検証した結果,ほぼ目標とした効果が得られた。
抄録別表記
It was attempted to read to children picture books and to do science magic by Animation. Owing to children of lower age science magic was first performed then to read picture books. A six year boy indicated good impression in his questionnaire. His mother said that he tried to do the science magic at his home. Animation effect was almost achieved in the objective of noticing of surrounding,sensing of fan,and cooperating with participants.
掲載誌名
大学開放実践センター紀要
ISSN
09158685
cat書誌ID
AN10362515
出版者
徳島大学大学開放実践センター
24
開始ページ
49
終了ページ
56
並び順
49
発行日
2015-03-31
フルテキストファイル
言語
jpn
著者版フラグ
出版社版