ID 322
Title Transcription
コウドウ カガク ノ ガクセイ ノ タメ ノ トウケイガク カリキュラム コウチク ノ シテン ニ カンスル コウサツ
Title Alternative
What needs to be included in the curriculum of statistics education for behavioral science students
Author
Content Type
Departmental Bulletin Paper
Description
統計学は,徳島大学のほとんどの学部や学科で必修科目とされていたり,履修することが望ましいとされたりしている科目である。しかし,文系の学生にとっては,どうしても数学の一部として捉えられがちであり,苦手意識を持った学生が多い。将来,予想される総合科学部のカリキュラム改訂に向け,文系の学生のための統計学のカリキュラム構築の方向性を探った。
Description Alternative
Statistics is considered to be a required subject in most departments and courses at the University of Tokushima, and it is a subject assumed to be highly desirable to study while in college. However, for a student of the Faculty of Integrated Arts and Sciences, it is regarded as a part of mathematics. There are many students who believe that it is difficult to learn. In the near future, a revised curriculum of the Faculty of Integrated Arts and Sciences is to be put into effect. Possible approaches to construct statistics curriculum for students of behavioral sciences are explored.
Journal Title
徳島大学大学開放実践センター紀要
ISSN
09158685
NCID
AN10362515
Volume
17
Start Page
89
End Page
101
Sort Key
89
Published Date
2007-08
Remark
公開日:2010年1月24日で登録したコンテンツは、国立情報学研究所において電子化したものです。
FullText File
language
jpn
departments
Center of University Education