ID | 74395 |
タイトルヨミ | サンブン ノ ケッソクセイ ノ リカイ ニオケル ルイスイ ト キョウジュ カツドウ ノ コウカ
|
タイトル別表記 | Effects of instructional aids and analogies on coherence of text passages
|
著者 |
光田, 基朗
|
キーワード | 教授活動
テキストの結束性
類推
算数学習
|
資料タイプ |
紀要論文
|
抄録 | The aim of this review is to summarize facilitative effects of instructional
aids and analogies on comprehension of the content and the structure of the text. Following the author's previous reviews on text comprehension studies,this article reviewed current studies on how comprehension skills. prior-knowledge and analogy test remarks are related to use of global coherence of text structures. |
掲載誌名 |
徳島大学総合科学部人間科学研究
|
ISSN | 09199810
|
cat書誌ID | AN1043724X
|
巻 | 5
|
開始ページ | 25
|
終了ページ | 44
|
並び順 | 25
|
発行日 | 1997
|
フルテキストファイル | |
言語 |
jpn
|