ID 109857
タイトルヨミ
シカ ホテツガク ジュギョウ ニオケル Team-Based Learning ノ ドウニュウ ト ソノ コウカ
タイトル別表記
Introduction and Effects of Team-Based Learning on Prosthodontic Education
著者
大本, 勝弘 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野
大倉, 一夫 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野 徳島大学 教育研究者総覧 KAKEN研究者をさがす
田島, 登誉子 徳島大学病院口腔インプラントセンター KAKEN研究者をさがす
鈴木, 善貴 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野 徳島大学 教育研究者総覧 KAKEN研究者をさがす
細木, 真紀 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野 徳島大学 教育研究者総覧 KAKEN研究者をさがす
郡, 元治 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野
重本, 修伺 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野|鶴見大学歯学部クラウンブリッジ補綴学講座
上枝, 麻友 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野 徳島大学 教育研究者総覧 KAKEN研究者をさがす
西川, 啓介 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野 KAKEN研究者をさがす
松香, 芳三 徳島大学大学院ヘルスバイオサイエンス研究部顎機能咬合再建学分野 徳島大学 教育研究者総覧 KAKEN研究者をさがす
キーワード
チーム基盤型学習
固定性義歯学
教育効果
資料タイプ
学術雑誌論文
抄録
Team-Based Learning (TBL) was introduced into our prosthodontic education for thirdyear dental school students. Forty students (26 males and 14 females) of Tokushima University School of Dentistry attended the TBL-style fixed prosthodontic course. A total of fifteen classes (60 minutes each), which started with six conventional lecture-style classes followed by 8 TBL-style classes, were held. The effectiveness of TBL was evaluated with student questionnaires at the end of each class and with the results of the term-end examination. The results of the questionnaire on some questions and term-end examination exhibited higher score for the TBL. The results of this study showed that TBL-style classes were more effective than that of the conventional lecture-style classes for the fixed prosthodontic course.
掲載誌名
Journal of Oral Health and Biosciences
ISSN
21887888
cat書誌ID
AA12713630
出版者
四国歯学会
27
2
開始ページ
81
終了ページ
87
並び順
81
発行日
2015-02-20
EDB ID
289007
フルテキストファイル
言語
jpn
著者版フラグ
出版社版
部局
病院
歯学系