ID | 74392 |
タイトルヨミ | ルイスイ セイリツ ニオケル ズシ ト キョウジ ノ コウカ
|
タイトル別表記 | Facilitative effects of figural aids in text comprehension
|
著者 |
光田, 基朗
行動科学教室
|
キーワード | 類推
散文理解
幾何学習
電算画面
分散
|
資料タイプ |
紀要論文
|
抄録 | Multiple regression and multi-dimensional scaling technigues were used to investigate the contribution
of imagery and analogy skills to metacognitive remarks obtained in text-comprehension tasks. Across agelevels of subjects,bo th imagery and analogy use had significant unique effects on comprehension of arithmetic texts. Those results were discussed in terms of task-appropriate use of imagery schemata and analogies observed for older subjects. |
掲載誌名 |
徳島大学総合科学部人間科学研究
|
ISSN | 09199810
|
cat書誌ID | AN1043724X
|
巻 | 3
|
開始ページ | 1
|
終了ページ | 22
|
並び順 | 1
|
発行日 | 1995
|
フルテキストファイル | |
言語 |
jpn
|