直近一年間の累計
アクセス数 : ?
ダウンロード数 : ?
ID 74392
タイトルヨミ
ルイスイ セイリツ ニオケル ズシ ト キョウジ ノ コウカ
タイトル別表記
Facilitative effects of figural aids in text comprehension
著者
光田, 基朗 行動科学教室
キーワード
類推
散文理解
幾何学習
電算画面
分散
資料タイプ
紀要論文
抄録
Multiple regression and multi-dimensional scaling technigues were used to investigate the contribution
of imagery and analogy skills to metacognitive remarks obtained in text-comprehension tasks.
Across agelevels of subjects,bo th imagery and analogy use had significant unique effects on comprehension
of arithmetic texts. Those results were discussed in terms of task-appropriate use of imagery
schemata and analogies observed for older subjects.
掲載誌名
徳島大学総合科学部人間科学研究
ISSN
09199810
cat書誌ID
AN1043724X
3
開始ページ
1
終了ページ
22
並び順
1
発行日
1995
フルテキストファイル
言語
jpn