ID | 74393 |
タイトルヨミ | ルイスイ セイリツ ニオケル キョウジュ カツドウ ノ コウカ
|
タイトル別表記 | Effects of instructional aids on analogy use in text comprehension
|
著者 |
光田, 基朗
行動科学教室
|
キーワード | 教授活動
数学学習
類推
記憶容量
発達遅延
|
資料タイプ |
紀要論文
|
抄録 | In the previous studies on analogy use, the author had stressed that an
abstract principle provided as a source informaton was not sufficient for enhancing analogical transfer. Following those remarks, the present study reviewed recent investigations of the circumstances under which an abstract principle promoted analogical problem solving activies of elementary school children. |
掲載誌名 |
徳島大学総合科学部人間科学研究
|
ISSN | 09199810
|
cat書誌ID | AN1043724X
|
巻 | 4
|
開始ページ | 67
|
終了ページ | 86
|
並び順 | 67
|
発行日 | 1996
|
フルテキストファイル | |
言語 |
jpn
|