直近一年間の累計
アクセス数 : ?
ダウンロード数 : ?
ID 74393
タイトルヨミ
ルイスイ セイリツ ニオケル キョウジュ カツドウ ノ コウカ
タイトル別表記
Effects of instructional aids on analogy use in text comprehension
著者
光田, 基朗 行動科学教室
キーワード
教授活動
数学学習
類推
記憶容量
発達遅延
資料タイプ
紀要論文
抄録
In the previous studies on analogy use, the author had stressed that an
abstract principle provided as a source informaton was not sufficient for
enhancing analogical transfer. Following those remarks, the present study
reviewed recent investigations of the circumstances under which an abstract
principle promoted analogical problem solving activies of elementary school
children.
掲載誌名
徳島大学総合科学部人間科学研究
ISSN
09199810
cat書誌ID
AN1043724X
4
開始ページ
67
終了ページ
86
並び順
67
発行日
1996
フルテキストファイル
言語
jpn