ID | 74402 |
タイトルヨミ | サンブン リカイ ニオケル ルイスイ ノ カジョウ テキヨウ ニ カンスル ジッケン ノ テンカイ
|
タイトル別表記 | Forging analogical connections in text comprehension tasks
|
著者 |
光田, 基朗
|
キーワード | 類推
教授活動
写像とその限界
数学文章題
|
資料タイプ |
紀要論文
|
抄録 | This study deals with student's overextension of analogical reasoning in text
comprehension.The basic claim is that the need for coherence is the primary driving force behind almost all text comprehension activities. Facilitative and detrimental effects of analogy are seen according to the task demands. These results have implications for elabotation of instructional aids in text comprehension and algebraic skill use. |
掲載誌名 |
徳島大学総合科学部人間科学研究
|
ISSN | 09199810
|
cat書誌ID | AN1043724X
|
巻 | 8
|
開始ページ | 15
|
終了ページ | 34
|
並び順 | 15
|
発行日 | 2000
|
フルテキストファイル | |
言語 |
jpn
|