ID | 74403 |
タイトルヨミ | サンブン リカイ ニオケル ルイスイ ト ヒユ ノ キヨ : シャゾウ ノ コウヨウ
|
タイトル別表記 | Forging analogical connections in text comprehension tasks.
|
著者 |
光田, 基朗
|
キーワード | 散文理解
類推
比喩
写像
結束性
|
資料タイプ |
紀要論文
|
抄録 | This study deals with student's mapping activities as they used metaphor and
analogical skills in their text comprehension.The basic claim is that the need for coherence is the primary driving force behind almost all mapping activities in text comprehension tasks. Facilitative effects of mapping skill use on text comprehension are seen. These results have implications for elabotation of instructional aids in text comprehension and algebraic skill use. |
掲載誌名 |
徳島大学総合科学部人間科学研究
|
ISSN | 09199810
|
cat書誌ID | AN1043724X
|
巻 | 9
|
開始ページ | 1
|
終了ページ | 20
|
並び順 | 1
|
発行日 | 2001
|
フルテキストファイル | |
言語 |
jpn
|