ID | 45103 |
タイトルヨミ | カンタータ ダイ215バン ナンジ ノ サチ オ タタエヨ メグマレシ ザクセン BWV 215 ダイ1キョク ト ミサ キョク ロタンチョウ BWV 232 ダイ23キョク ト ソノ ハンプク ブブン ノ ダイ25キョク イト タカキ トコロ ニ オザンナ ノ テンヨウ カンケイ ニツイテ ノ ケンキュウ
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タイトル別表記 | A Study on the Parody of the Secular-Cantata No.215 <Preise dein Glucke,gesegnetes Sachsen>(First tune)and <Messe in h-moll>(BWV232)(the Twentythird Tune and the Twentyfifth Tune as the Repeat-Part)(Osanna in excelsis)
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著者 | |
資料タイプ |
紀要論文
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抄録 | In this study,I investigated the parody-relation of the secular-cantata No.215<Preise dein Glücke,gesegnetes Sachsen> (BWV 215) (the first tune) and <Messe in h-moll> (BWV 232) (the twentythird tune and the twentyfifth tune as the repeat-part) (Osanna in excelsis).
As a result of this study,I could confirm that Bach did the parody very naturally and large-heartedly on his mature and pure-musical conception,as the both works are quite alike in these feelings and the atmosphere of these text. Further,I could recognize the symbolic technique of number on 3 and the simple symbolic technique of a sensuous level. |
掲載誌名 |
徳島大学総合科学部人間社会文化研究
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ISSN | 09199411
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cat書誌ID | AN10436735
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巻 | 12
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開始ページ | 67
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終了ページ | 74
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並び順 | 67
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発行日 | 2005
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EDB ID | |
フルテキストファイル | |
言語 |
jpn
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部局 |
総合科学系
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